Idag inleds handeln i Sileons aktie på Nasdaq First North Growth Market

Sileon AB (publ), som är ett globalt Fintech-bolag som erbjuder Buy Now Pay Later (BNPL) funktionalitet till banker, finansbolag och stora handlare, introduceras idag på Nasdaq First North Growth Market. Bolagets aktie kommer att handlas under kortnamnet SILEON med ISIN-kod SE0013108867.

Sileons BNPL-lösning integreras i kundens miljö och drivs under kundens varumärke, vilket till skillnad från konventionella BNPL-lösningar möjliggör att kunden själv kan tillhandahålla BNPL utan att vara beroende av tredje part. På så vis behåller Sileons kunder sitt ägarskap genom hela kundresan, inklusive all kunddata. Bolagets molnbaserade SaaS-lösning integreras genom API:er och är såväl skalbar som flexibel, och hjälper kunderna att stärka sin affärsverksamhet.

• Det är med tillförsikt vi idag byter till Nasdaq First North Growth Market. Listbytet är ytterligare ett naturligt steg i Sileons utveckling och skapar förutsättningar för ett större värde för aktieägarna genom ökad synlighet i marknaden, säger VD David Larsson

För mer information, vänligen kontakta:
David Larsson, VD, Sileon AB
E-post: david.larsson@sileon.com
Telefon: +46 725 502 306

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-06-29 kl 08.00 CEST.

Om Sileon

Sileon AB (publ) är ett globalt Fintech-bolag som erbjuder en innovativ SaaS-baserad Buy Now Pay Later (BNPL) funktionalitet till banker, finansbolag och stora handlare. Sileons BNPL-lösning integreras i kundens miljö och drivs under eget varumärke, vilket till skillnad från konventionella BNPL-lösningar möjliggör att kunden själv kan tillhandahålla BNPL utan att vara beroende av tredje part. Sileon verkar på en snabbväxande internationell marknad med ett uppskattat transaktionsvärde om 680 miljarder dollar globalt år 2025. Sileon är noterade på Nasdaq First North Growth Market och har ca 50 anställda på sitt huvudkontor i Stockholm. Sileons Certified Adviser är Erik Penser Bank. Tel: 08-463 83 00, e-post: certifiedadviser@penser.se.