Intern rekrytering av ny CFO

Paynova AB meddelar idag att Bjarne Ahlenius avser lämna sitt uppdrag som CFO för Paynova AB.

Till ny CFO kommer Paynova att utse Mattias Nygren, som för närvarande ingår i bolagets ledningsgrupp såsom COO. Bjarne kommer kvarstå i sin nuvarande roll tillsvidare och överlämningen till Mattias kommer ske successivt för att senast vara genomförd i november 2018.

”Bjarne Ahlenius har informerat oss om sin önskan att lämna uppdraget som CFO för Paynova. Under Bjarnes dryga 4 år i Paynova har bolaget genomgått stora förändringar och är idag till stora delar ett helt nytt bolag i jämförelse med perioden innan lanseringen av ”nya Paynova”. Jag vill tacka Bjarne för hans insatser och engagemang under dessa intressanta och intensiva år samt önska honom all lycka till i hans framtida karriär. Bjarne har även meddelat att han kommer kvarstå såsom aktieägare vilket är något som jag värdesätter mycket”, säger Daniel Ekberger VD för Paynova.
Mattias Nygren innehar sedan 2016 rollen som COO och ingår i bolagets ledningsgrupp. Han har en bred ekonomisk bakgrund med erfarenhet från bland annat Hudson, Ingram Micro, Mekonomen samt etablering av egen verksamhet. Mattias Nygren är utbildad ekonom från Norwegian School of Management och innehar även en MBA från University of South Florida.
”Det är glädjande att Mattias tackat ja till rollen som CFO samt en styrka att vi kunnat fylla rollen internt. Mattias kan bolaget väl och jag är utifrån hans insatser inom bolaget övertygad att han väl kommer kunna axla CFO-rollen”, säger Daniel Ekberger VD för Paynova.
————————————————————————————————
FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA
Daniel Ekberger, VD Daniel.ekberger@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-882 07 66
OM PAYNOVA
Paynova erbjuder en av Nordens mest kompletta infrastrukturer för konsumentkrediter genom faktura och delbetalning samt processing av kort- och direktbanksbetalningar. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Equity sedan februari 2004.
Mer information finns på www.paynova.com.
Informationen har lämnats för offentliggörande den 24 maj 2018 klockan 15:45 CEST.