JOHAN WAXBERG NY EKONOMICHEF OCH CFO PÅ PAYNOVA

Vid extra bolagsstämma i november 2003 beslutades att börsnotera Paynova. Bolagets ambition är att notera bolaget på NGM Equity under januari. Syftet med noteringen av bolagets aktier är att få tillgång till kapital för marknadsföring. Som ett led i processen att börsnotera bolaget genomförs nu rekryteringen av en ny och stark ekonomichef. – Vi är mycket glada att kunna presentera en stark kraft till rollen som ekonomichef och CFO på Paynova. Johan Waxberg har de egenskaper som krävs för att leda bolagets ekonomifunktion inför förestående börsnotering, säger Paynovas vd Pelle Hjortblad.För mer information, kontaktaPelle Hjortblad, VD Paynova, tel 08-51710007, mobil 070 1810110Bakgrundsinformation: http://www.paynova.se/swe/press/background.aspOm PaynovaPaynova AB erbjuder säkra betallösningar på Internet i form av en plånbok som hanterar summor från en krona och uppåt. Paynovaplånboken möjliggör för användarna att hantera alla sina inköp med endast en motpart i betalningen. Plånboken är enkel att skaffa och använda och enkel att installera för handlare. Mer än 20 000 banker världen över accepterar plånboken för VISA och MasterCard. Paynova AB har idag slutit avtal med över 500 företag och organisationer som idag erbjuder Paynovaplånboken som betallösning. Företaget ägs av medarbetare och andra privata finansiärer. VD är Pelle Hjortblad, tidigare vd i Tele1 Europe/Song Networks.