Nu erbjuds köpare på Tradera Pay Later genom Paynova

Efter en framgångsrik pilotfas sker nu full utrullning av Paynovas Pay Later lösning till köpare på e-marknadsplatsen Tradera.

Traderas ca 800.000 månatliga aktiva köpare kan nu handla ännu tryggare med Pay Later. Partnerskapet med Tradera beräknas generera gradvis ökade intäkter med start i kvartal fyra.

Praktiskt innebär det att köpare nu ges möjligheten att betala då de mottagit varan. Säljaren får betalt på samma sätt oavsett om köparen väljer Paynovas Pay Later lösning eller annat tillgängligt betalsätt. Denna ökade trygghet gynnar både säljare och köpare och bidrar till att Tradera ytterligare kan stärka sin position som Nordens ledande cirkulär e-marknadsplats. Tradera är den första e-marknadsplatsen att använda Paynovas lösning genom PayPals betalplattform.

————————————————————————————————

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

David Larsson, VD, Paynova AB
david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)725-50 23 06

Mattias Nygren, CFO, Paynova AB
mattias.nygren@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-246 31 18

OM PAYNOVA
Paynova skapar marknadens mest moderna kreditlösningar för olika konsumentflöden. Dessa paketeras utifrån den nyutvecklade kreditplattformen Elastq. för fintech-bolag såsom betalplattformar, finansiella institut och neobanker. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Main Regulated sedan februari 2004.

Informationen har lämnats för offentliggörande den 6 oktober 2020 klockan 07.30 CEST.