NY MÖJLIGHET FÖR E-HANDLARE ATT TA BETALT I LOKAL VALUTA

”Nu kan våra E-handlare ge sina internationella kunder möjlighet att betala i sin egen lokala valuta”, säger Daniel Ekberger.  Dynamic Currency Conversion (DCC) DCC ger E-handlaren möjlighet att erbjuda sina internationella kunder, med kort utställda av MasterCard och Visa, att betala i sin egen lokala valuta. Kunden väljer således själv i vilken valuta som köpet ska genomföras och undviker därmed att extra växlingsavgifter påförs i efterhand. ”De växlingsavgifter som tidigare tagits ut av kortnätverken och kortutgivaren tillfaller nu i huvudsak handlaren som därmed stärker sin affärsmarginal utan att behöva ta någon valutarisk”, säger Daniel Ekberger. ———————————————————————————————— FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA Daniel Ekberger, VD, Paynova AB Telefon: 0708-820 766   OM PAYNOVA Paynova erbjuder betalningslösningar online för handlare med krav på integrerade helhetslösningar likväl för de som efterfrågar paketerade standardprodukter. Paynovas mål är att avlägsna alla barriärer som står mellan handlaren, handlarens kund och ett lyckat köp. Paynova grundades 2001 och har idag en av Nordens mest kompletta infrastrukturer för kortbetalningar, direktbanksbetalningar, faktura och digitala plånböcker. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. Mer information finns på www.paynova.com.