NYCKELPERSONER KÖPER AKTIER I PAYNOVA

De totalt 200 000 aktierna såldes under föregående vecka av några av bolagets befintliga större aktieägare. Transaktionerna har inte genomförts via NGM-börsen och har därför inte påverkat marknadens kurssättning. Efter transaktionerna uppgår aktieinnehavet samt innehavet av optionsrätter till: Lars EkstedtAktieinnehav: 100 000 aktier, motsvarande 0,45 % av kapitaletOptionsinnehav: 150 000 optionsrätter, TO10, vilka berättigar till teckning av 150 000 aktier till kursen 12,50 kronor per aktie.Lars GuldstrandAktieinnehav: 112 000 aktier, motsvarande 0,50 % av kapitaletOptionsinnehav: 150 000 köpoptioner, vilka berättigar till teckning av 150 000 aktier till kursen 12,50 kronor per aktie.För ytterligare information kontakta: Peter Enström, styrelseordförande, Paynova AB Mobil: 070-574 99 82Lars Ekstedt, vd och koncernchef Paynova ABMobil: 0703-74 27 37Paynova erbjuder en internationell, kontobaserad betaltjänst via Internet. Kunderna och konsumenterna kan genom Paynova välja det påfyllnads- och betalningssätt man önskar: Paynova-plånbok, kontokort, Internetbank, giro och ett flertal lokala betalningsalternativ på 8 språk och med 7 olika valutor. E-handlarna har tillgång till allt detta i ett säkerhetscertifierat gränssnitt med Paynova som enda motpart.Paynova har avtal med över 900 e-handlare, framförallt inom de prioriterade segmenten resor, detaljhandel, media och nätverksspel. Exempel på avtalspartners är Swebus Express, SJ, Ryanair, CD WOW, Fujifilm Sverige och TV4. Paynova har 25 anställda och är sedan 2004 noterat på NGM. Mer information finns på www.paynova.se