OKQ8 Bank tecknar avtal med Paynova

Samarbetet möjliggör för OKQ8 Bank att erbjuda Buy Now Pay Later (BNPL) på OKQ8-stationer, verkstäder och i digitala kanaler.

OKQ8 Scandinavia har verksamhet i Sverige och Danmark och är ett av Skandinaviens största drivmedelsbolag, med cirka 1 000 servicestationer, egen bank och ett av marknadens starkaste företagserbjudanden. Inom ramen för digitala kanaler finns kort, försäkring och el.

Avtalet ger OKQ8 Bank funktionalitet att erbjuda BNPL i eget varumärke och regi. OKQ8 Bank får kontroll över erbjudande, kundrelation, kundvillkor samt data och kan genom detta skapa attraktiva och moderna erbjudanden för medlemmar och kunder inom OKQ8:s hela produkterbjudande över tid. Utrullning av funktionalitet är planerad att ske gradvis under 2022.

Paynova möjliggör för banker, fintech och stora handlare att i egen regi och varumärke erbjuda BNPL. Med Paynovas plattform och SaaS-lösning fås snabbt funktionaliteten att skapa sin egen BNPL lösning utifrån behov och kundresa.

“Vi är glada över att välkomna den strategiskt viktiga kunden OKQ8 Bank. Jag och Paynova ser fram emot att tillsammans med vår kund skapa nya och smidiga sätt att betala hos OKQ8. OKQ8 har naturligtvis på sikt potential att bli en av våra större kunder “. säger David Larsson, VD, Paynova.

————————————————————————————————

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

David Larsson, VD, Paynova AB
david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72 550 2306

Rikard Redin, Strategic Account Manager, Paynova AB
rikard.redin@paynova.com, Telefon: +46 (0)76 525 9721

OM PAYNOVA
Paynovas skapar marknadens mest moderna upplevelse inom BNPL. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Main Regulated sedan februari 2004.

Informationen har lämnats för offentliggörande den 2 mars 2022 klockan 8.00 CEST.