Pantbanken Sverige tecknar avtal med Paynova

Samarbetet ger Pantbanken Sverige funktionalitet att erbjuda BNPL i eget varumärke. Pantbanken får därmed full kontroll över kundrelation och data. Pantbanken Sverige kommer att erbjuda Buy Now Pay Later (BNPL) i sina digitala kanaler och fysiska butiker för konsumenter. Lansering av funktionalitet och lösning är planerad under andra kvartalet 2022.

Pantbanken Sverige är Sveriges största pantbank med 21 kontor och digitala pantbankstjänster. Pantbanken startades år 1866 av J.A. Jansson och är idag ägt av en stiftelse med samma namn.

Paynova möjliggör för banker, fintech och stora handlare att i egen regi och varumärke erbjuda BNPL. Med Paynovas plattform och SaaS-lösning fås snabbt funktionaliteten att skapa sin egen BNPL-lösning utifrån behov och kundresa.

“Vi är mycket glada över förtroendet att få välkomna anrika Pantbanken Sverige som ny kund. Vi ser fram emot att möjliggöra för Pantbanken Sverige att erbjuda smidiga sätt för konsumenter att betala för auktions- och butiksvaror” säger David Larsson, VD, Paynova.

————————————————————————————–

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

David Larsson, VD, Paynova AB
david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72 550 2306

Rikard Redin, Strategic Account Manager, Paynova AB
rikard.redin@paynova.com, Telefon: +46 (0)76 525 9721

OM PAYNOVA
Paynovas skapar marknadens mest moderna upplevelse inom BNPL. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Main Regulated sedan februari 2004.

Informationen har lämnats för offentliggörande den 13 april 2022 klockan 07.30 CEST.