PAYNOVA AB (PUBL) AVSER BYTA MARKNADSPLATS

Syftet är framförallt att underlätta för bolagets fortsatta utveckling genom att öka kännedomen och intresset för Paynovas aktie bland institutioner och privatpersoner. Avsikten är också att skapa förutsättningar för bättre likviditet i bolagets aktie samt stärka Paynova som varumärke.- Vi bedömer att en notering på t ex OMX small Cap lista är ett attraktivt alternativ för våra aktieägare nu när bolaget står inför en betydande uppväxling av verksamheten i såväl Kina som i Europa. Även en parallell notering på utländsk börs kan därmed bli aktuell. Vi beklagar det som inträffat med NGM, men vi bedömer att detta inte skall påverka Paynova som företag nämnvärt, säger Lars Guldstrand, ordförande för Paynova.För mer information om NGM, se Finansinspektionens hemsida, www.fi.seFör ytterligare information kontakta:Lars Guldstrand ordförande PaynovaTel: +46 70 528 81 81Om PaynovaPaynova erbjuder en internationell, kontobaserad helhetstjänst för betalningar via Internet. Med Paynova som enda motpart får e-handlare tillgång till 21 betalningsalternativ med såväl kredit- och betalkort som Internetbanker, i 12 valutor och på 12 språk i ett säkerhetscertifierat gränssnitt (PCI). Konsumenter kan även öppna ett Paynova-konto för att göra säkra och enkla köp samt sköta sina överföringar mellan familj, vänner och bekanta. Paynova har tecknat avtal med över 2 000 e-handlare. De flesta återfinns i de prioriterade segmenten: resor, detaljhandel samt media/nätverksspel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. För mer information: www.paynova.com