PAYNOVA ANSTÄLLER ROBERT SCHÖNBECK SOM NY CFO

Robert Schönbeck tillträder sin nya befattning den första december 2008. Paynovas tillförordnade CFO Maria Ängarp återgår då till tjänsten som redovisningschef i Paynova. “Robert Schönbecks internationella erfarenheter och kunskaper i transaktions- och koncernrapportering från tidigare uppdrag kommer att vara värdefullt för Paynova. Robert kommer därför i sin nya roll att påtagligt stärka ledningsgruppen och kunna bidra till vidareutvecklingen och expansionen av bolaget. Vi hälsar Robert Schönbeck välkommen till Paynova” kommenterar Björn Wahlgren, VD Paynova.FÖR YTTERLIGARE INFORMATION ELLER FRÅGOR, KONTAKTA:Björn Wahlgren, vd och koncernchef, Paynova ABTelefon: 070-728 74 40 OM PAYNOVAPaynova erbjuder en internationell, kontobaserad helhetstjänst för betalningar via Internet. Med Paynova som enda motpart får e-handlare tillgång till 21 betalningsalternativ med såväl kredit- och betalkort som Internetbanker, i 12 valutor och på 12 språk i ett säkerhetscertifierat gränssnitt (PCI). Konsumenter kan även öppna ett Paynova-konto för att göra säkra och enkla köp samt sköta sina överföringar mellan familj, vänner och bekanta. Paynova har tecknat avtal med över 2 000 e-handlare. De flesta återfinns i de prioriterade segmenten: resor, detaljhandel samt media/nätverksspel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. För mer information: www.paynova.com