PAYNOVA FÖRSTÄRKER GRUNDEN FÖR EXPANSION GENOM AVTAL MED PAYPAL

– Samarbetet med PayPal är viktigt för Paynova, eftersom vi alltid strävar efter att erbjuda våra handlare en så komplett service som möjligt. Genom samarbetet når våra e-handlare ut till PayPals globala kunder och får samtidigt en förenklad administration. Detta förstärker påtagligt Paynovas erbjudande till större e-handlare, säger Simon Thaning, vd för Paynova.PayPal integreras fullt ut i Paynovas betalningslösning vilket innebär att e-handlarna får tillgång till en rapport som visar detaljerad information om samtliga transaktioner, oavsett betalsätt. En rapport innebär stora fördelar, inte minst för de e-handlare som idag erbjuder PayPal parallellt med övriga betalmetoder.————————————————————————————————FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTASimon Thaning, vd PaynovaTelefon: 08 – 517 100 00Mobil: 070 – 787 19 70OM PAYNOVAPaynova är en ledande leverantör av betaltjänstlösningar för e-handel. Bolaget erbjuder en bastjänst riktad framförallt till större e-handlare. Därutöver erbjuds en betaltjänst som gör det möjligt för västerländska e-handlare att sälja sina produkter på den kinesiska marknaden. De flesta av kunderna återfinns i de prioriterade marknadsområdena resor och detaljhandel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. Mer information finns på www.paynova.com.