Paynova har tecknat avtal med Alma Talent

Paynova har tecknat avtal med Alma Talent som är Sveriges ledande mediehus för beslutsfattare genom varumärken som Affärsvärlden och Ny Teknik.

Paynova har tillsammans med Alma Talent utvecklat en ny typ av betallösning för prenumerationstjänster. I september 2018 lanseras tjänsten och först ut är Affärsvärlden. Prenumeranter kan då snabbt och enkelt teckna sig för digitala tjänster samt betala för dessa. Det nyligen inledda samarbetet bygger på att Paynova successivt ska bli en helhetsleverantör åt Alma Talent avseende betalningar.
-”Paynova är väldigt kundfokuserade och vi ser att vi tillsammans kan utveckla marknadens bästa betallösning för våra kunder. Vi attraheras även av Paynovas transparenta affärsmodell där vi har gemensamt incitament att hela tiden utveckla affären” säger Peter Edhäll, CTO/CBDO Alma Talent
————————————————————————————————
FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA
Daniel Ekberger, VD, Paynova AB daniel.ekberger@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-882 07 66
David Larsson, VP Sales & Marketing, Paynova AB david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-550 23 06

OM PAYNOVAPaynova erbjuder en av Nordens mest kompletta infrastrukturer för konsumentkrediter genom faktura och delbetalning samt processing av kort- och direktbanksbetalningar. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Equity sedan februari 2004.
Mer information finns på www.paynova.com.
Informationen lämnades för offentliggörande den 23 augusti 2018 kl. 11:20 CEST.