Paynova levererar betallösning till Systembolaget

Försöket med hemleverans påbörjas under hösten och kommer att genomföras i ett begränsat antal försöksområden i Sverige. Hela försöket granskas av alkoholforskare. Systembolaget valde Paynova i en upphandling, i konkurrens med andra betaltjänstleverantörer. ”Vi är stolta över att få leverera våra tjänster till Systembolaget, inte minst eftersom Systembolaget är en aktör som lägger stor vikt vid service och säkerhet”, säger Simon Thaning, vd på Paynova.   FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA Simon Thaning, vd Paynova Telefon: 08 – 517 100 00 Mobil: 070 – 787 19 70 OM PAYNOVA Paynova är en ledande leverantör av betaltjänstlösningar för e-handel. Bolaget erbjuder en bastjänst och en rad flexibla mervärdestjänster, och riktar sitt erbjudande huvudsakligen till större e-handlare. De flesta av kunderna återfinns i de prioriterade marknadsområdena resor och detaljhandel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. Mer information finns på www.paynova.com.