PAYNOVA MARKNADSLANSERAS AV TYSKLANDS LEDANDE INTERNETOPERATÖR STRATO

Business Shop 2.0 är baserad på den tekniska plattformen ePages 5 där Paynovas betaltjänster redan är installerade. STRATOs e-handelspaket innehåller olika marknadsmoduler med bl a eBay-anslutning/funktionalitet och är anpassad till små och medelstora e-handlares behov. Som en av Europas största e-handelsmarknader är Tyskland Paynovas viktigaste delmarknad. Samarbetet fokuserar på omfattande marknadsföringsinsatser genom olika kanaler och aktiviteter såväl via Internet som traditionella marknadsinsatser ”offline”.– Vi har valt Paynova eftersom våra kunder vill ha en enda kontakt och undvika administrativt krångel med flera avtal och olika aktörer. Paynovas betaltjänster är kostnadseffektiva och ger direkt tillgång till såväl de stora kredit- och betalkorten som en rad lokala europeiska betalmetoder. Vi räknar med att mellan 100 och 300 e-handlare i månaden kommer att ansluta sig till tjänsten, säger Rochus Wegener, styrelseordförande i STRATO AG.Kontaktpersoner:Johan Waxberg, VD, Paynova AB Mobil: +46 70 688 02 47Birgit Staats, Product manager commerce, STRATO Office: +49 (0) 30 88 615 292Om STRATO Medien AGSTRATO utveklar och marknadsför innovativa och kostnadseffektiva ’web hosting’-tjänster och fullt integrerade e-handels produkter till privatkunder och företagskunder. Företaget upplever en stark tillväxt och efterfrågan på dessa tjänster speciellt inom web hosting området. STRATO är ett helägt dotterbolag till Freenet.de AG, ett TecDAX-noterat företag med cirka 300 medarbetare – många av dem inom kundservice/kundtjänst. STRATO är baserat i Berlin med kontor i Karlsruhe och Regensburg. Med ca 1 mijlion kundkontrakt och ca 2.1 miljoner anslutna .de-domäner är STRATO en av ledarna i branschen. STRATOs vinst under 2004 var över 10 miljoner euro. Om Paynova ABPaynova AB erbjuder moderna betaltjänster på Internet, oavsett om det handlar om små eller stora summor. E-handlare får tillgång till en mångfald Europeiska betalningssätt och valutor i en samlad lösning med betalningsgaranti. Konsumenter kan gratis öppna en Paynovaplånbok på nätet för att göra säkrare och enklare köp eller sköta sina överföringar mellan familj, vänner och bekanta. Mer än 20 000 banker världen över accepterar betalningar genom VISA och MasterCard via Paynova. Mer än 800 e-handlare har avtal med Paynova. De flesta återfinns i de fokuserade segmenten: resor, detaljhandel samt media och nätverksspel t ex Swebus Express, SJ, Ryanair, CD WOW, Fujifilm Sverige och TV4. Företaget är noterat på NGM sedan februari 2004. För mer information och bilder gå in på: www.paynova.se