PAYNOVA (NGM) LEVERERAR BETALLÖSNING TILL INTERNATIONELLA E-HANDELSJÄTTEN CD-WOW

CD-WOW erbjuder billiga CDs, DVDs och dataspel utan mellanhänder till kunder runt om i världen. Bolagets erbjudande sker genom lokala sajter i UK, Irland, Hong Kong, Tyskland, USA, Sverige, Norge, Nederländerna och Australien. I UK finns CD-WOW dessutom på interaktiv digital-TV – en snabbt ökande online marknad.”- Musik och hemunderhållning på internet växer mycket snabbt. CD-WOW är en dörröppnare för Paynova eftersom volymerna är stora och partnerskapet kan fungera dels som ett brohuvud in på nya marknader och dels som en viktig referenskund för andra hemunderhållningsaktörer”, säger en nöjd Pelle Hjortblad, VD för Paynova.CD-WOW startades i februari år 2000. Bolaget har utvecklats mycket snabbt och omsättningen 2003/2004 beräknas uppgå till 1,4 miljarder kronor. CD-WOW har lyckats växa tack vare ett utvecklat samarbete med framgångsrika lokala partners som Aftonbladet.se, Virgin.net, Daily Telegraph, Guardian Unlimited, MSN och Kelkoo. Tidningen net.magazine utsåg nyligen CD-WOW till världens näst bästa internetbutik efter vinnaren Amazon.com.För mer information, kontaktaPelle Hjortblad, VD Paynova, tel 08-51710007 0701-810110Om PaynovaPaynova AB, som börsintroducerades på NGM den 26 februari 2004, erbjuder säkra betallösningar på internet i form av en elektronisk plånbok som hanterar summor från en krona och uppåt. Den elektroniska plånboken möjliggör för användarna att hantera alla sina inköp med endast en motpart i betalningen. Paynovaplånboken är enkel att skaffa och använda och enkel att installera för handlare. Mer än 20 000 banker världen över accepterar plånboken genom VISA och MasterCard. Sedan starten 2001 har Paynova AB slutit avtal med över 500 sajter som idag erbjuder Paynovaplånboken som betallösning. VD är Pelle Hjortblad. Paynovas noteringsprospekt i sin helhet finns på www.paynova.com.