PAYNOVA OCH ENGELSKA MOBILLCASH GER E-HANDLARE ÖKADE INTÄKTER GENOM EN KOMPLETT MOBIL BETALTJÄNST

ETT BETALSÄTT TILLGÄNGLIGT UNDER TREDJE KVARTALETSamarbetet innebär att Paynova, som ett komplement till bolagets 21 befintliga betalsätt, även kan erbjuda sina kunder betalningar via mobilräkningen. Därmed utökar Paynova sin betalningsportfölj med 85 mobila operatörer med tillgång till flera hundra miljoner potentiella konsumenter världen över. Den tekniska integrationen mot betalplattformen hos Mobillcash har påbörjats och Paynovas kunder erbjuds betalningar via mobilräkningen under tredje kvartalet 2008. – Genom att addera Mobillcash som ett ytterligare betalsätt fortsätter Paynova att utveckla sin betaltjänst, som redan idag är en av de ledande på marknaden. Mobillcash betalsätt ökar intäkterna för handlarna utan att kannibalisera på intäkterna YTTERLIGARE från befintliga betalsätt. Nu kan e-handlare världen över få tillgång till en unik och komplett betaltjänst genom Paynova, säger Glyn Smith, CEO på Mobillcash.ENKELT FÖR KONSUMENTERNA ATT BETALAFör konsumenterna är det enkelt att betala via mobilen. Konsumenten anger bara sitt mobilnummer på den sajt man vill göra en betalning på, och får därefter ett SMS som bekräftar betalningen. Transaktionen genomförs omedelbart och betalning sker via mobilräkningen. VANLIGT BETALSÄTT INOM ONLINE-SPEL FÖRVÄNTAS GENERERA STARK VOLYMTILLVÄXTAtt betala via mobilräkningen är idag vanligt framförallt inom online-spel och nedladdningsbara tjänster. Mobillcash är ett betalalternativ som är tillgängligt för mer än 80 procent av alla betalapplikationer på Facebook. Undersökningsföretaget Jupiter Research förutspår att betalningar via mobiltelefoner kommer att växa mycket kraftigt de kommande åren. Jupiters prognos är att drygt 612 miljoner mobilanvändare kommer att generera transaktioner i storleksordningen 587 miljarder USD under 2011 via sina mobiltelefoner. – Att kunna erbjuda betalningar via mobilen är något många av våra kunder har efterfrågat. Undersökningar har visat att e-handlarens försäljning kan öka med upp till 20 procent när de tillgängliga betalsätten kompletteras med Mobillcash. Samarbetet stärker vårt erbjudande, framförallt inom online-spel där den här typen av betalningar är vanliga”, säger Björn Wahlgren, VD på Paynova. FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:Fredrik Danelius, Product & Partner Manager, PaynovaTel: +46 (0)73- 431 5522Philip Tarazi V.P. Marketing, Mobillcash U.S.ATel: +1 707-538-3972 Della Mullins, Product Manager, Mobillcash U.K. Tel: +44 (0)8707 606 634 OM PAYNOVAPaynova erbjuder en internationell, kontobaserad helhetstjänst för betalningar via Internet. Med Paynova som enda motpart får e-handlare tillgång till 21 betalningsalternativ med såväl kredit- och betalkort som Internetbanker, i 12 valutor och på 12 språk i ett säkerhetscertifierat gränssnitt (PCI). Konsumenter kan även öppna ett Paynova-konto för att göra säkra och enkla köp samt sköta sina överföringar mellan familj, vänner och bekanta. Paynova har avtal med cirka 1 800 e-handlare. De flesta återfinns i de prioriterade segmenten: resor, detaljhandel samt media/nätverksspel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. För mer information: www.paynova.comABOUT MOBILLCASHMobillcash is leading the world in m-commerce. It’s the first and only international mobile billing service where the customer inputs his mobile phone number to make an online purchase and is billed by his mobile carrier. The Mobillcash service is simple and offers 100% protection from personal ID theft. Mobillcash does not require the collection of customers personal or financial data, therefore rendering the theft of this data impossible. Mobillcash is wholly owned by Vidicom, LTD and founded in 2003. Vidicom’s headquarters is located in the U.K. with a sales office in the U.S. For further information, visit www.mobillcash.com