PAYNOVA OCH TORGET LANSERAR NY E-HANDELSPORTAL

Exklusiva erbjudanden, studentrabatter, tävlingar, presentkort och samordnade marknadskampanjer till ett stort antal produkter och tjänster nås direkt från www.paynovashop.se eller via länkar från såväl www.paynova.se som www.torget.se. – I USA har den starka tillväxten hos företag som Shopping.com och andra e-handelsgallerior visat att det finns ett stort behov av att samla flera butiker under en fana så att det blir lättare för konsumenter att hitta rätt. Tillsammans med Paynova kan vi ge e-handlare och konsumenter den senaste säkerhetsstandarden, ett flertal betalsätt och attraktiva marknadsmöjligheter, säger Ola Ahlvarsson styrelseordförande för Svenska Torget AB. E-handeln i Sverige och övriga Europa bedöms fortsätta att öka med omkring 40 procent per år även de närmaste åren. Samarbetet ökar båda företagens förutsättningar att delta i denna expansion och samtidigt kunna vidareutveckla erbjudanden till såväl e-handlare som konsumenter. Engelska, tyska och franskspråkiga versioner av portalen förbereds i avsikt att etablera motsvarande portaler i fler länder i Europa. – Paynovashop.se är ett bra exempel på vår strategi att positionera Paynova med olika partners och e-handlare för att tillsammans stimulera handeln på nätet. Torget.se är med över 2000 butiker ledande i Sverige på att driva gallerior på Internet. Samarbetet kommer att stärka attraktionskraften för portalen och generera ökande transaktionsvolymer och användande av våra tjänster, säger Johan Waxberg, VD för Paynova För mer information vänligen kontakta: Karl Alberts Marknadschef, Paynova AB Tel: 08 517 100 02 Mobil: 0703 35 53 26 Email: karl.alberts@paynova.comOla AhlvarssonStyrelseordförande för Torget.seMobil: 0708984335, Tel: 08 4587208 e-post: ola@torget.seOm Svenska Torget AB Torget är Sveriges äldsta e-handelsportal med 2000 butiker och över en 1,6 miljoner produkter. Varje månad använder mer än 670 000 besökare Torget.se för att hitta rätt produkt från rätt butik. Torget har även en medlemsklubb med 110 000 medlemmar som löpande erhåller extra attraktiva erbjudanden. Om Paynova Paynova AB erbjuder moderna betaltjänster på Internet, oavsett om det handlar om små eller stora summor. E-handlare får tillgång till en mångfald Europeiska betalningssätt och valutor i en samlad lösning med betalningsgaranti. Konsumenter kan gratis öppna en Paynovaplånbok på nätet för att göra säkrare och enklare köp eller sköta sina överföringar mellan familj, vänner och bekanta. Mer än 20 000 banker världen över accepterar betalningar genom VISA och MasterCard via Paynova. Mer än 800 e-handlare har avtal med Paynova. De flesta återfinns i de fokuserade segmenten: resor, detaljhandel samt media och nätverksspel t ex Swebus Express, SJ, Ryanair, CD WOW, Fujifilm Sverige och TV4. Företaget är noterat på NGM sedan februari 2004. För mer information och bilder gå in på: www.paynova.se