Paynova och Trustly lanserar i strategiskt partnerskap – eBill

Paynova och Trustly lanserar i strategiskt samarbete den digitala fakturalösningen eBill som riktar sig till handels- och tjänstebolag med hög andel återkommande köp. De första leveranserna planeras ske under våren 2020.

eBill är en kombination av Paynovas tjänst för digital fakturering och Trustlys tjänst ”Pay Your Invoice” som möjliggör för konsumenter att snabbt och enkelt betala sina fakturor utan att besöka sin internetbank.

eBill bygger på Paynovas egenutvecklade och moderna kreditplattform Elastq som är anpassad för att möta kraven på stora transaktionsflöden.

eBill har tagits fram i ett strategiskt samarbete med Trustly och är anpassad företag med hög andel återkommande kunder och som vill digitalisera sin affär inom handels- såväl som tjänstesektorn.

”Partnerskapet mellan Paynova och Trustly, och kombinationen av faktura och digital bankbetalning, är ett steg framåt för handlare som vill vara verkligt digitala, och ger konsumenter bättre kontroll. För Trustly innebär partnerskapet att vi ytterligare stärker vår roll och position inom handels- och tjänstesegmentet, vilket bidrar till att än fler konsumenter får skäl att använda våra produkter och tjänster”, säger Johan Nord, Chief Commercial Officer, Trustly.

eBill erbjuds genom ett avtal och en integration med Paynova. Förutom att kunna erbjuda en digital och användarvänlig fakturabetalning kommer företagen även att kunna erbjuda en digital, dynamisk och personlig kommunikation till sina kunder i eget varumärke.

eBill kommer med en enkel affärsmodell där kundföretagen kan bibehålla dagens och framtida intäkter från fakturaflödet. Fakturalösningen kommer även med olika tilläggstjänster såsom exempelvis kundtjänst, dynamisk marknadsföring och finansiering.

”Med detta spännande samarbete kan vi erbjuda marknadens mest kompletta och skalbara lösning för digital fakturering samtidigt som Paynova får kraft i både försäljning och marknadsföring från Trustlys organisation”, säger Daniel Ekberger, VD Paynova.

————————————————————————————————

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

Daniel Ekberger, VD, Paynova AB
daniel.ekberger@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-882 07 66

David Larsson, CCO, Paynova AB
david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-550 23 06

OM PAYNOVA
Paynovas skapar marknadens mest moderna kreditlösningar för olika konsumentflöden. Dessa paketeras utifrån den nyutvecklade kreditplattform Elastq. för fintech-bolag såsom betalplattformar, finansiella institut och neobanker. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Equity sedan februari 2004.

Mer information finns på www.paynova.com samt http://elastq.com

Informationen lämnades för offentliggörande den 4 mars 2020 kl. 14:00 CET.