Paynova & RatePAY ingår strategiskt samarbete

Paynova och RatePAY ingår samarbete om att gemensamt erbjuda faktura- och delbetalning i Norden, DACH (Tyskland / Österrike /

Schweiz) och Benelux.

Samarbetet öppnar upp möjligheten för Paynova och RatePAY att gemensamt erbjuda större handlare betalsätten faktura och delbetalning i hela den gemensamma regionen. RatePAY är en etablerad aktör i DACH samt Benelux och Paynova är etablerad aktör i Norden. Både RatePAY och Paynova erbjuder anpassade kreditlösningar, i kundens eget varumärke, för betalsätten faktura- och delbetalning.

”Att RatePAY väljer Paynova som nordisk samarbetspartner är en bekräftelse på att både vår teknik och vår förmåga att erbjuda kundvänliga kreditlösningar ligger i framkant. Flera större aktörer önskar faktura och delbetalning utanför Nordens gränser och partnerskapet med RatePAY ger oss nya möjligheter att möta detta behov.”, säger Daniel Ekberger, VD Paynova.

RatePAY är en av de ledande leverantörerna av faktura- och delbetalning i DACH-området. De erbjuder även lösningar för direkt- och förskottsbetalningar och hanterar totalt en försäljningsvolym över 20 miljarder SEK. RatePAY erbjuder, liksom Paynova, sina kunder att kommunicera i eget varumärke, dvs white label. RatePAY grundades 2009 och är idag en etablerad aktör med ca 10% marknadsandel i DACH. RatePAY ägs sedan 2018 av Nets.

”Vi ser Paynova som ett teknik- och innovationsdrivet företag. Våra lösningar och erbjudanden kompletterar varandra mycket bra och jag ser fram emot ett spännande samarbete där vi gemensamt kommer ta ytterligare marknadsandelar”, säger Miriam Wohlfarth, grundare och MD RatePAY.

————————————————————————————————

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

Daniel Ekberger, VD, Paynova AB
daniel.ekberger@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-882 07 66

David Larsson, CCO, Paynova AB
david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-550 23 06

OM PAYNOVA
Paynovas skapar marknadens mest moderna kreditlösningar för olika konsumentflöden. Dessa paketeras utifrån den nyutvecklade kreditplattform Elastq. för fintech-bolag såsom betalplattformar, finansiella institut och neobanker. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Equity sedan februari 2004.

Mer information finns på www.paynova.com samt http://elastq.com

Informationen har lämnats för offentliggörande den 20 februari 2020 klockan 07.30 CET.