Paynova rekryterar Bahareh Zand som ny CPO

BNPL tech bolaget Paynova stärker nu ytterligare sin organisation med Bahareh Zand, närmast från H&M, som ny CPO.

Bahareh kommer närmast från H&M där hon hade rollen som globalt ansvarig för produktområdet betalningar. Bahareh har en gedigen bakgrund av att strategiskt och operativt leda produktutveckling och är en nyckelperson för Paynovas fortsatta BNPL SaaS expansion.

– Vi ser en tilltagande efterfrågan hos de banker, Fintechs och större handlare som vill erbjuda BNPL i egen regi och varumärke. Vi växlar nu upp och jag är därför både glad och stolt att Bahareh Zand valt att vara med på resan att ta BNPL SaaS internationellt. Förutom strategiskt ledarskap inom produkt bidrar Bahareh med djup insikt kring vad våra större kunder efterfrågar och värdesätter.”, säger David Larsson, VD Paynova.

– Paynova har en mycket spännande resa framför sig och jag ser fram emot att leda Paynovas BNPL SaaS produkterbjudande med tydlig målsättning om internationell tillväxt.”, säger Bahareh Zand.

————————————————————————————————

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

David Larsson, VD, Paynova AB
david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)725 502 306

OM PAYNOVA
Paynovas skapar marknadens mest moderna upplevelse inom BNPL. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Main Regulated sedan februari 2004.

Informationen har lämnats för offentliggörande den 1 februari 2022 klockan 08.00 CET.