Paynova rekryterar CTO från branschen

Paynova som erbjuder plattform och lösningar för BNPL stärker nu sin organisation med CTO rekrytering från finansbranschen.

Företaget har glädjen att meddela att Christoffer Jezek tillträtt som CTO för bolaget. Christoffer kommer närmast från SBAB där han senast var Head of Development. Christoffer har en gedigen teknisk bakgrund inom finans och är ett viktigt tillskott för bolagets fortsatta resa att erbjuda BNPL lösningar i världsklass åt handlare och finansiella aktörer.

– ”Det känns ordentligt bra att rekrytera en CTO med Christoffers kompetens och erfarenhet. Paynova är nu äntligen redo att erbjuda teknisk plattform och lösningar för BNPL till finansiella aktörer och stora handlare, Christoffers djupa intresse och kunskap inom tech och finans, tillsammans med hans personliga egenskaper, gör honom till en nyckelperson i denna tillväxtresa”, säger David Larsson, VD Paynova.

– ”Paynova är ett mycket spännande bolag med plattform och lösningar för en internationell bransch i snabb tillväxt och utveckling. Jag ser fram mot att bidra till att skapa värde för Paynovas kunder och partners genom att tillsammans med våra skickliga medarbetare driva Paynovas teknik- och plattformsutveckling framåt”, säger Christoffer Jezek.

————————————————————————————————

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

David Larsson, VD, Paynova AB
david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)725 502 306

Christoffer Jezek, CTO, Paynova AB
chrisoffer.jezek@paynova.com, Telefon: +46 (0)706 528 850

OM PAYNOVA
Paynovas skapar marknadens mest moderna upplevelse inom BNPL. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Main Regulated sedan februari 2004.

Informationen har lämnats för offentliggörande den 6 oktober 2021 klockan 15.45 CEST.