PAYNOVA SÄKRAR KORTEN TILL 330 000 STUDENTER

Mecenatkortet fungerar både som medlemskort för studentkåren, student-id, reserabattkort på SJ, SAS mfl och rabattkort på ca 1.800 platser över hela landet. En brist har hittills varit att studenterna i flera fall saknat möjligheten att tillgodogöra sig rabatten vid online-köp. Mecenatkortet ges ut av Mecenat på uppdrag av 81 studentkårer och deras 330 000 studenter. Korten för höstterminen 2003 försenades på grund av distributionskostnaden som hittills helt tagits av Mecenat. Tack vare samarbetet med Paynova och övriga partners säkras nu distributionen av korten till studenterna. Genom att ansluta kortet till Paynovaplånboken öppnas en stor och intressant målgrupp för Paynova och dess anslutna sajter. Idag samarbetar Paynova med närmare 500 e-handlare. – Samarbetet vi nu inleder öppnar upp en högintressant målgrupp för Paynovaplånboken och våra anslutna e-handlare. Vår utgångspunkt är strikt affärsmässig men det känns självklart roligt att vi också kan bidra till att underlätta så att studenterna får sina kort snabbt inför nästa termin, säger Paynovas VD Pelle Hjortblad. Paynova erbjuder konsument och e-handlare en säker, snabb och enkel betallösning vid köp på nätet. Plånbokens funktionalitet är global varför betalningar från plånboken utförs utan lokala anpassningar. Konsumenten öppnar kostnadsfritt en plånbok på nätet vars funktion motsvarar plånbokens i den fysiska världen. Paynovaplånboken kan fyllas på med kort, internetbank eller post- och bankgiro. Med en påfylld plånbok betalar man för en vara eller tjänst precis som i den fysiska världen.På detta sätt får studenterna också Mecenatkortets fördelar vid online-köp i form av rabatter och erbjudanden. För mer information, kontaktaPelle Hjortblad, VD Paynova, telefon 08-51710007, mobil 070 1810110Jonas Levin, VD Mecenat, telefon 0706-891901Om PaynovaPaynova AB erbjuder säkra betallösningar på Internet i form av en plånbok som hanterar summor från en krona och uppåt. Paynovaplånboken möjliggör för användarna att hantera alla sina inköp med endast en motpart i betalningen. Plånboken är enkel att skaffa och använda och enkel att installera för handlare. Mer än 20 000 banker världen över accepterar plånboken för VISA och MasterCard. Paynova AB har idag slutit avtal med över 500 företag och organisationer som idag erbjuder Paynovaplånboken som betallösning. Företaget ägs av medarbetare och andra privata finansiärer. VD är Pelle Hjortblad, tidigare vd i Tele1 Europe/Song Networks.http://www.paynova.comOm MecenatMecenat AB ger ut CSN-kortet till elever vid gymnasier, Komvux och folkhögskolor, samt Mecenatkortet till ca: 95 procent av alla studenter och doktorander vid Sveriges högskolor och universitet. Mecenatkortet ges ut i samarbete med Sveriges studentkårer. Korten innehåller ett 40-tal nationella och nästan 2 000 lokala rabatter. Mecenat AB är ett affärsdrivande företag och verksamheten finansieras med hjälp av företagets partners. Huvudkontoret ligger i Göteborg.http://www.mecenat.se/karer_omkortet.asp