PAYNOVA STÄRKER MARKNADSPOSITIONEN I EUROPA GENOM SAMARBETE MED TYSKA INTERSHOP

Intershops e-handelsplattform Enfinity Suite 6 vänder sig främst till medelstora och större e-handlare och används bland annat av HP, BMW, El-Giganten, Stadium, samt cirka 300 medelstora och större e-handlare i Europa.– Paynovas integrering i Enfinity Suite 6 utökar påtagligt förutsättningarna och valmöjligheterna för olika betalalternativ hos Intershops e-handlare. Detta skapar förutsättningar för ökade intäkter hos e-handlarna, och dessutom en användarvänlig lösning till en låg kostnad, säger Dr Ludger Vogt, Vice President E-Commerce Custom Solutions på Intershop. – Enfinity Suite 6 är förberett för att enkelt och snabbt utveckla samt integrera olika betallösningskomponenter. Paynova är en sådan komponent, som dessutom understödjer ett stort antal internationella betalmetoder och utmärker sig genom att vara en mycket snabb Enfinity Suite 6–integration, fortsätter Dr Ludger Vogt,Ytterligare information om Intershop och Enfinity Suite 6 finns på www.intershop.com – Partnersamarbetet med Intershop öppnar upp stora möjligheter för Paynova. Många av Intershops kunder är större e-handlare med konsumenter i många länder som därmed kräver lösningar i flera språk och olika valutor. Vår betaltjänst är mycket konkurrenskraftig i det här segmentet och bjuder stora fördelar för e-handlarna och deras kunder. Vi räknar med att kunna se positiva effekter av det här samarbetet i form av ökade transaktionsvolymer redan under andra kvartalet, säger Henrik Ramstedt, Marknadschef på Paynova.Sedan tidigare marknadsförs Paynovas betaltjänst på den europeiska marknaden av samarbetspartners som ePages, STRATO och Lycos, främst mot små- och medelstora e-handlare. Det nya partneravtalet kompletterar dessa samarbeten genom ett fokus på medelstora och större e-handlare. Paynova stärker därmed sin position ytterligare på den viktiga europeiska marknaden.FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:Henrik Ramstedt, Marknadschef, PaynovaTel: +46 (0)76-525 9727Dr. Ute Danz, Unternehmensspreicherin, IntershopTel: +49 3641 50 1000OM PAYNOVAPaynova erbjuder en internationell, kontobaserad helhetstjänst för betalningar via Internet. Med Paynova som enda motpart får e-handlare tillgång till 21 betalningsalternativ med såväl kredit- och betalkort som Internetbanker, i 12 valutor och på 12 språk i ett säkerhetscertifierat gränssnitt (PCI). Konsumenter kan även öppna ett Paynova-konto för att göra säkra och enkla köp samt sköta sina överföringar mellan familj, vänner och bekanta. Paynova har avtal med cirka 1 800 e-handlare. De flesta återfinns i de prioriterade segmenten: resor, detaljhandel samt media/nätverksspel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. För mer information: www.paynova.com