Paynova tecknar avtal med tillväxtbolaget Sensor Alarm

Sensor Alarm väljer Paynovas kreditplattform Elastq. för sina faktura- och kredittjänster. Paynova kommer att finansiera konsumentkrediterna samt även tillhandahålla kundtjänst kopplat till leveransen. Lansering är planerad till första kvartalet 2020.

– Riktigt roligt att få bidra till utvecklingen av det framtida gasellföretaget. Att Sensor Alarm ingår partnerskap med oss är ytterligare bevis på hur kraftfull vår plattform Elastq. är för att skapa nya digitala kundresor, säger Daniel Ekberger, VD Paynova.

– Paynovas kreditlösningar möjliggör att vi kan fokusera på tillväxt. Till vår glädje väljer redan över tusen nya kunder Sensor Alarm varje månad och nu sätter vi målet betydligt högre, säger Martin Norsebäck, VD Sensor Alarm.

Paynova skapar marknadens mest moderna kreditlösningar för sina kunder och partners. Bolaget paketerar utifrån den nyutvecklade kreditplattform Elastq. kreditlösningar för fintech-bolag såsom betalplattformar, finansiella institut och neobanker. Paynova är noterade på NGM Equity.

Det starkt växande Sensor Alarm erbjuder den nya generationens hemlarmsteknik som inte kräver någon installation. Smarta sensorer läser av lufttrycket i en byggnad och reagerar direkt om trycket förändras. Sensor är på god väg att göra larm till var mans egendom.

————————————————————————————————

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

Daniel Ekberger, VD, Paynova AB
daniel.ekberger@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-882 07 66

David Larsson, CCO, Paynova AB
david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-550 23 06

OM PAYNOVA
Paynovas skapar marknadens mest moderna kreditlösningar för olika konsumentflöden. Dessa paketeras utifrån den nyutvecklade kreditplattform Elastq. för fintech-bolag såsom betalplattformar, finansiella institut och neobanker. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Equity sedan februari 2004.

Mer information finns på www.paynova.com samt http://elastq.com

Informationen har lämnats för offentliggörande den 17 december 2019 klockan 08.30 CEST.