PAYNOVA TECKNAR SAMARBETSAVTAL MED FRANKRIKES STÖRSTA OBEROENDE BOLAG FÖR BETALNINGAR PÅ INTERNET

Paybox har sedan 1999 etablerat en position på den franska marknaden som ledande aktör för kortbetalningar på internet. Genom en oberoende ställning gentemot de franska bankerna kan Paybox erbjuda ett stort utbud av betalningsalternativ, exempelvis Aurore, American Express, Diners Club, GE Capital Bank, Cofinoga, MasterCard och VISA.Affären är av stor betydelse för Paynova och kan ses som en viktig plattform för kommande avtal på den franska marknaden. Bland annat möjliggörs en intensifiering av bearbetningen av franska studentorganisationer på motsvarande sätt som i Sverige.”Att få tillgång till över 1200 handlare så här tidigt i Paynovas franska lansering är mycket positivt och ett kvitto på att vår lösning är ett viktigt komplement till befintliga betallösningar. Samarbetet passar strategiskt väl för båda parter. Vi, Paybox och GZS/Easycash, vår tyska samarbetspartner, är överens om att det är viktigt för utvecklingen av e-handeln att kunna tillhandahålla en ren internetlösning utan kort”, säger Pelle Hjortblad, VD för Paynova.För mer information, kontaktaPelle Hjortblad, VD Paynova, telefon 08-51710007, mobil 0701-810 110Om PaynovaPaynova AB, som börsintroducerades på NGM den 26 februari 2004, erbjuder säkra betallösningar på internet i form av en elektronisk plånbok som hanterar summor från en krona och uppåt. Den elektroniska plånboken möjliggör för användarna att hantera alla sina inköp med endast en motpart i betalningen. Paynovaplånboken är enkel att skaffa och använda och enkel att installera för handlare. Mer än 20 000 banker världen över accepterar plånboken genom VISA och MasterCard. Sedan starten 2001 har Paynova AB slutit avtal med över 500 sajter som idag erbjuder Paynovaplånboken som betallösning. VD är Pelle Hjortblad. Paynovas noteringsprospekt i sin helhet finns på www.paynova.comOm PAYBOX SERVICES SASPaybox är den största privatägda Payment Service Providern som inte är ägd av en fransk bank. Sedan 1999 är Paybox en etablerad aktör för kortbetalningar på internet. Paybox säkrar betalningar för mer än 1200 e-handlare och genomför 100.000 transaktioner per månad. Genom en oberoende ställning gentemot de franska bankerna kan Paybox erbjuda ett stort utbud av betalningsalternativ, exempelvis Aurore, American Express, Diners Club, GE Capital Bank, Cofinoga, MasterCard och VISA. Paybox erbjuder även 3-D Secure med Verified by VISA och MasterCard SecureCode.Sedan 1999 erbjuder Paybox modulbaserade tjänster som PAYBOX SYSTEM och PAYBOX DIRECT.Utöver dessa processar även Paybox transaktioner off-line och manuellt vid specifika behov.Paybox har sitt säte i Perpignan och i Voisins-le Bretonneux i Frankrike.Mer information finns på http://www.paybox.com (endast på franska).