Paynova & Trustly i partnerskap om ny digital fakturalösning

Paynova och Trustly har tecknat ett samarbetsavtal om att erbjuda en ny lösning för digital fakturering.

Den nya lösningen är en kombination av Paynovas tjänst för digital fakturering och Trustlys tjänst, Pay Your Invoice, som möjliggör för konsumenter att betala fakturor utan att besöka deras digitala bank / internetbanken. Trustly och Paynova kommer att samarbeta för att introducera lösningen för befintliga och nya kunder.

Lösningen för digital fakturering tillsammans med Trustlys produkt, som passar extra väl vid hög andel återkommande köp eller fakturering, kommer att erbjudas till företag inom både handels- och tjänstesektorn.

Genom ett enda avtal kommer företag förutom digital fakturering och marknadens smidigaste betalning även kunna erbjudas en dynamisk och personlig kommunikation i eget varumärke.

Lansering av den nya digitala fakturalösningen beräknas ske under våren 2020 och mer information om erbjudandet presenteras under februari.

”Med detta spännande samarbete kan vi erbjuda marknadens mest kompletta och skalbara lösning för digital fakturering samtidigt som Paynova får kraft i både försäljning och marknadsföring från Trustlys organisation”, säger Daniel Ekberger, VD Paynova.

”Partnerskapet mellan Paynova och Trustly, och kombinationen av faktura och digital bankbetalning, är ett steg framåt för handlare som vill vara verkligt digitala, och ger konsumenter bättre kontroll. För Trustly innebär partnerskapet att vi ytterligare stärker vår roll och position inom handels- och tjänstesegmentet, vilket bidrar till att än fler konsumenter får skäl att använda våra produkter och tjänster”, säger Johan Nord, Chief Commercial Officer, Trustly.

————————————————————————————————

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

Daniel Ekberger, VD, Paynova AB
daniel.ekberger@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-882 07 66

David Larsson, CCO, Paynova AB
david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-550 23 06

OM PAYNOVA
Paynovas skapar marknadens mest moderna kreditlösningar för olika konsumentflöden. Dessa paketeras utifrån den nyutvecklade kreditplattform Elastq. för fintech-bolag såsom betalplattformar, finansiella institut och neobanker. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Equity sedan februari 2004.

Mer information finns på www.paynova.com samt http://elastq.com

Informationen har lämnats för offentliggörande den 31 januari 2020 klockan 07.30 CET.