Paynova utbildar PayPals säljare

Paynova erbjuder Pay-Later i PayPals betalplattform för större e-handlare och e-marknadsplatser inom EU. Det innebär att vår Pay-Later lösning är en integrerad del av PayPals betalplattform. För att få största möjliga utväxling har vi under maj och juni utbildat drygt 60 av PayPals europiska storkundssäljare kring vår Pay-Later produkt. Ett arbete som kommer fortgå under sommaren och hösten. Paynova får därigenom kraften att nå ut till europeiska e-handlare och e-marknadsplatser med erbjudandet om hur Pay-Later ökar trygghet mellan köpare och säljare.

We believe that safe global trade evolves the world.

David Larsson

————————————————————————————————

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

David Larsson, VD, Paynova AB
david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-5502306

Mattias Nygren, CFO, Paynova AB
mattias.nygren@paynova.com, Telefon: +46 (0)70-2463118

OM PAYNOVA
Paynovas skapar marknadens mest moderna kreditlösningar för olika konsumentflöden. Dessa paketeras utifrån den nyutvecklade kreditplattform Elastq. för fintech-bolag såsom betalplattformar, finansiella institut och neobanker. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Main Regulated sedan februari 2004. Mer information finns på www.paynova.com./ elastq.com

Informationen har lämnats för offentliggörande den 2 juli 2020 klockan 07.30 CEST.