PAYNOVA UTÖKAR MED NÄTBETALNINGAR I NY BRANSCH GENOM AVTAL MED MEDBORGARSKOLAN

Medborgarskolan är ett av Sveriges största studieförbund som engagerar närmare en miljon deltagare varje år och med omfattande transaktionsvolymer.- Vi har hittills låtit våra kunder betala med faktura, men väljer nu att arbeta med Paynova. Vi ser stora fördelar både när det gäller säkerhet och tidsbesparing, säger Jan Lundeen, IT-chef på Medborgarskolan.- Paynova är mycket glada att få Medborgarskolan som kund. Det är inte bara det att Medborgarskolan är en stor aktör inom folkbildning och utbildningsverksamhet. Det är också ny mark som Paynova bryter med betydande marknadspotential. Utbildningsbranschen har legat några år efter när det gäller nätbetalningar, men nu vill man igång. En ny bransch skapar nya möjligheter för Paynova att anpassa tjänsteutbudet för att nå ytterligare transaktionsvolymer, säger Simon Thaning, vd för Paynova. Avtalet med Medborgarskolan är ett nytt kvitto på de marknadsattraktiva transaktions- och intäktskanaler som utvecklats och etablerats till större kunder under 2010. En mer detaljerad beskrivning av de utökade förutsättningarna för volym- och resultatexpansion via nya marknadsattraktiva transaktions- och intäktskanaler redovisas i Corporate Update från december. Se länk till Paynovas hemsida: www.paynova.com————————————————————————————————————————————–FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTASimon Thaning, vd PaynovaTelefon: 08 – 517 100 00Mobil: 070 – 787 19 70OM PAYNOVAPaynova är en ledande leverantör av betaltjänstlösningar för e-handel. Bolaget erbjuder en bastjänst riktad framförallt till större e-handlare. Därutöver erbjuds en betaltjänst som gör det möjligt för västerländska e-handlare att sälja sina produkter på den kinesiska marknaden. De flesta av kunderna återfinns i de prioriterade marknadsområdena resor och detaljhandel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. Mer information finns på www.paynova.comOM MEDBORGARSKOLANNärmare en miljon personer deltar varje år i Medborgarskolans kurser och kulturaktiviteter. Verksamheten finns över hela landet och är öppen för alla. Medborgarskolans mål är att stimulera till kunskapssökande, eget skapande och samhällsengagemang, och att förena trivsamma lärandeformer med höga krav på kvalitet och kompetens. Läs mer på www.medborgarskolan.se