PAYNOVAS E-BETALTJÄNST FÖR KINA KOMMERSIELLT LANSERAD MED GAMERSGATE

Paynova påbörjade sin etablering på de expansiva asienmarknaderna under april 2008 genom ett partneravtal avseende betaltjänster till kinesiska Beijing Cyber Recreation District (CRD). Samarbetet utvecklas enligt plan där det första steget var etablering av ett helägt dotterbolag i Kina, BaiNuoFu. Dessutom har Paynova och CRD för lansering av betaltjänsterna inlett olika samarbeten med kinesiska partners som China Everbright Bank, China UnionPay, ChinaPay och Lexiun. Den första driftsatta betaltjänsten för Kina som nu tas i bruk av Gamersgate gör det möjligt för västerländska e-handlare att sälja sina produkter på den kinesiska marknaden i RMB och få betalt i Euro, Dollar eller Pund. Tjänsten är en av de första i sitt slag i världen.”Vi har med framgång använt Paynovas betaltjänst när vi sålt våra produkter online till konsumenter i Europa och Amerika. Därför har vi nu valt att använda deras kinesiska betalningslösning för att nå miljoner av kinesiska online kunder – en mycket billig investering där man snabbt skapar lönsamhet. Marknaden är enorm”, säger Theodore Bergquist, vd Gamersgate. Den kinesiska betaltjänsten i sammandrag: • Omfattar 940 miljoner kinesiska debet- och kreditkort• Omfattar alla kinesiska Internetbanker och 97% av alla onlinebetalningar • Har ett kinesiskt och engelskt interface för gränsöverskridande handel • Användare betalar i RMB och handlare får betalt i EUR/USD/GBP• Betalningsbedrägerier minimeras effektivt genom PaynovaDen kinesiska online-marknaden har traditionellt varit svåråtkomlig för västerländska e-handlare, eftersom det inte har funnits några användbara, fullt legalt accepterade betalningslösningar tillgängliga. I nittionio fall av hundra använder kineserna inte kreditkort utan betalar online med antingen sin Internetbank eller debetkort. Samtidigt har onlinemarknaden fullkomligt exploderat i omfattning de senaste åren, och idag har Kina fler Internetanvändare än USA – även om e-handelvolymerna totalt sett är lägre. ”Vi har redan noterat ett betydande intresse för betaltjänsten hos våra kunder. Det finns en stor efterfrågan att nå ut till den kinesiska online-marknaden och alla dess möjligheter, inte minst hos svenska företag. Det som är mest värderfullt med vår betaltjänst för västerländska e-handlare är att man når ett extremt stort antal konsumenter, med mycket låg risk för bedrägerier och utan valutaväxlingsproblem”, säger Karl Alberts. För mer information, kontakta:Björn Wahlgren, VD Paynova, telefon: +46 70 728 74 40Karl Albets, Kinachef Paynova, telefon +46 8 517 100 21Theodore Bergquist, VD Gamersgate, telefon +46 8 5661 4800Om PaynovaPaynova erbjuder en internationell, kontobaserad helhetstjänst för betalningar via Internet. Med Paynova får e-handlare tillgång till 21 betalningsalternativ med såväl kredit- och betalkort som Internetbanker, i 12 valutor och på 12 språk i ett säkerhetscertifierat gränssnitt (PCI). Konsumenter kan även öppna ett Paynova-konto för att göra säkra och enkla köp samt sköta sina överföringar mellan familj och vänner. Paynova har tecknat avtal med över 2 000 e-handlare. De flesta återfinns i de prioriterade marknadsområdena: resor, detaljhandel samt media/nätverksspel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. För mer information: www.paynova.comOm GamersgateGamersGate is an innovative digital distribution platform that provides an easily accessible gaming experience for gamers worldwide. Recognized as an industry leader in the digital download arena, GamersGate continues to redefine the download industry while planning additional services and the expansion of its growing product portfolio from a wide range of internationally recognized publishers.For further information, please visit: www.gamersgate.com, www.gamersgate.cn