Paynovas pay-later lösning i snabbväxande parkeringsapp

ApParkingSpot Nordic är en parkeringsapp som sammanför människor i behov av en parkeringsplats med andra som har en parkeringsplats över.

Nu ingår ApParkingSpot Nordic i ett samarbete med Paynova vilket innebär att användarna kommer erbjudas ett tryggt och smidigt betalsätt genom en digital samlingsfaktura.

– Att kunna erbjuda vår trygga och enkla Pay-Later lösning till snabbväxande ApParkingSpot känns naturligtvis kul. Att betalningen sker via digital samlingsfaktura sänker tröskeln för att få nya användare och skapa lojalitet hos befintliga kunder, säger Filip Lundberg, Head of Sales på Paynova.

Kopplar samman bilister med lediga parkeringsplatser
Appen hjälper förare att hitta, boka och betala för parkering på några sekunder. Parkeringsplatsen kan vara utanför en bostad eller en arbetsplats och både privatpersoner och företag kan använda sig av tjänsten.

– Paynova är väldigt kundfokuserade, snabbrörliga och transparanta och vi är glada över att vi tillsammans kan utveckla den bästa parkeringslösningen för våra kunder, säger Sasa Farkas, vd för ApParkingSpot Nordic.

Samarbete med Europas största förvaltare av parkeringsplatser

2019 tecknade ApParkingSpot avtal med Apcoa Parking Sverige, som är en del av Apcoa-koncernen, Europas största förvaltare av parkeringsplatser. Avtalet gäller andrahandsuthyrning av p-platser och innebär att Apcoa kommer att erbjuda sina parkeringskunder möjlighet att hyra ut sina platser i andra hand via ApParkingSpot.

————————————————————————————————

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA

David Larsson, VD, Paynova AB
david.larsson@paynova.com, Telefon: +46 (0)725-50 23 06

Filip Lundberg, Head of Sales, Paynova AB
filip.lundberg@paynova.com, Telefon: +46 (0)765-25 97 28

OM PAYNOVA
Paynovas skapar marknadens mest moderna kreditlösningar för olika konsumentflöden. Dessa paketeras utifrån den nyutvecklade kreditplattform Elastq. för fintech-bolag såsom betalplattformar, finansiella institut och neobanker. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Main Regulated sedan februari 2004. Mer information finns på www.paynova.com./ elastq.com

Informationen har lämnats för offentliggörande den 22 juni 2020 klockan 14.00 CEST.