Resurs Bank och Paynova inleder samarbete kring digitala betaltjänster

Resurs Bank erbjuder detaljhandelsföretag och konsumenter tjänster inom kundfinansiering, kreditkort, sparande, lån och factoring. Efterfrågan på Resurs Banks tjänster hos nätkonsumenter ökar stadigt och Resurs Bank har därför valt att göra ett urval av tjänsterna tillgängliga via Paynovas betalgränssnitt. Lanseringen av de betaltjänsterna sker under hösten 2012. – Resurs Bank och Paynova passar varandra som hand i handske. Med den komplettering av Paynovas utbud som Resurs Banks tjänster tillför blir Paynova nu den mest kompletta betaltjänstleverantören på e-handelsmarknaden, säger Simon Thaning, VD på Paynova. – Resurs Bank har länge varit den starkaste aktören inom kundfinansiering för detaljhandelskunder i butiksmiljö. I takt med ett kraftigt stigande intresse för nätbaserade betalningslösningar är samarbetet ett viktigt steg i att skapa samma, attraktiva alternativ även i den digitala världen, säger Christoffer Norrthon, chef för affärsområde Säljfinans Resurs Bank.   För mer information, kontakta: Simon Thaning, VD, Paynova AB. Tel: 070-787 19 70 Christoffer Norrthon, chef Säljfinans på Resurs Bank. Tel: 042-38 20 70. christoffer.norrthon@resurs.se   Om Paynova Paynova är en ledande leverantör av betaltjänstlösningar för e-handel. Bolaget erbjuder en bastjänst och en rad flexibla mervärdestjänster, och riktar sitt erbjudande huvudsakligen till större e-handlare. De flesta av kunderna återfinns i de prioriterade marknadsområdena resor och detaljhandel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. Mer information finns på www.paynova.com.   Om Resurs Bank – Ger dig handlingskraft Resurs Bank är en av Sveriges snabbast växande nischbanker, sprunget ur Resurs Finans som introducerade räntefritt i mitten av 1980-talet. Resurs Bank är idag marknadsledande inom konsumentfinansiering inom detaljhandeln och erbjuder därtill attraktiv in- och utlåning, betalkorten Supreme Card Gold, Supreme Card Woman och Supreme Card Green samt factoringtjänster till företagskunder. Resurs Bank tillhör Resursgruppen som också består av Solid Försäkringar, Order Hemelektronik, Teleresurs och Reda Inkasso. www.resurs.se