Tomas Bromander ny säljchef på Sileon

För att erbjuda BNPL funktionalitet på en internationell marknad rekryterar BNPL tech bolaget Sileon Tomas Bromander som ny sälj- och partnerchef.

Tomas ansvarar idag för Resursbanks kortaffär och är en del av Resursbanks ledning. Tomas har även bakgrund som nordiskt och baltiskt ansvarig för affärsutveckling inom Merchant segmentet hos Mastercard. Med sin djupa förståelse för branschen samt erfarenhet av partnerskap och försäljning till större aktörer blir Tomas en nyckelperson för Sileons fortsatta internationella expansion. Tomas förväntas tillträda sin tjänst under tredje kvartalet 2022.

-”Den internationella efterfrågan för BNPL funktionalitet kommer fortsätta att öka och vi stärker därför Sileon med Tomas Bromander för att växa och utveckla bolagets sälj- och partnerorganisation. Jag är övertygad om att Tomas med sin gedigna erfarenhet inom lösningsförsäljning och betalning är precis rätt person att leda detta spännande arbete ”, säger David Larsson, VD, Sileon.

-”Det jag har lärt mig från 20 år inom betalindustrin är att den ständigt utvecklas och det skall bli otroligt kul och spännande att verkligen få vara med och påverka dess framtid inom BNPL”, säger Tomas Bromander.

David Larsson, VD, Sileon AB
david.larsson@sileon.com, Telefon: +46 (0)725 502 306

Om Sileon

Sileon (tidigare Paynova) är globalt tech-bolag som möjliggör för banker, finansbolag och stora handlare att driva BNPL i egen regi. Sileon AB är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Main Regulated sedan februari 2004.

Informationen har lämnats för offentliggörande den 19 maj 2022 klockan 08.45 CEST.