PAYNOVA STÄRKER GREPPET OM STUDENTERNAS BETALNINGAR PÅ NÄTET -TECKNAR SAMARBETSAVTAL MED STUDENTKORTET

Studentkortet fungerar som medlemskort för studentkåren, student-id, reserabattkort på SJ, SAS mfl och rabattkort på mer än 1000 platser över hela landet. Studentkortet är även en kommersiell produkt med målet att ge landets studenter ett brett utbud av rabatterade varor och tjänster. I flera fall har det saknats möjligheten att tillgodogöra sig rabatten vid online-köp. Paynovas investering i samarbetet motsvarar ca 600.000 kronor över två år. Studentkortet ges ut av Studentkort i Sverige AB och ägs av Headworker Consulting AB och SFS (Sveriges Förenade Studentkårer). Kortet når ca 200.000 studenter bl a vid Stockholms Universitet där Studentkort har ett exklusivt avtal med studentkåren. – Samarbetet med Studentkortet i kombination med det tidigare samarbetsavtalet med Mecenat förstärker vår position ytterligare i en högintressant målgrupp, studenter. Vår utgångspunkt är att studenterna skall kunna betala sina varor och tjänster med rabatt oavsett om dom handlar på internet eller i butiker.Dessutom ges e-handlare anslutna till Paynovaplånboken möjlighet att riktaerbjudande till studenterna säger Paynovas VD Pelle Hjortblad.Paynova erbjuder konsument och e-handlare en säker, snabb och enkel betallösning vid köp på nätet. Plånbokens funktionalitet är global varför betalningar från plånboken utförs utan lokala anpassningar. Konsumenten öppnar kostnadsfritt en plånbok på nätet vars funktion motsvarar plånbokens i den fysiska världen. Paynovaplånboken kan fyllas på med kort, internetbank eller post- och bankgiro. Med en påfylld plånbok betalar man för en vara eller tjänst precis som i den fysiska världen.För mer information, kontaktaPelle Hjortblad, VD Paynova, telefon 08-51710007, mobil 0701-810 110 Om PaynovaPaynova AB, som börsintroducerades på NGM den 26 februari 2004, erbjuder säkra betallösningar på Internet i form av en elektronisk plånbok som hanterar summor från en krona och uppåt. Den elektroniska plånboken möjliggör för användarna att hantera alla sina inköp med endast en motpart i betalningen. Paynovaplånboken är enkel att skaffa och använda och enkel att installera för handlare. Mer än 20 000 banker världen över accepterar plånboken för VISA och MasterCard. Sedan starten 2001 har Paynova AB slutit avtal med över 500 sajter som idag erbjuder Paynovaplånboken som betallösning. VD är Pelle Hjortblad, tidigare vd i Tele1 Europe/Song Network. Paynovas noteringsprospekt i sin helhet finns på www.paynova.com