Paynova lanserar betalgränssnitt för mobil e-handel

Paynova lanserar mobilt betalgränssnitt. Betalgränssnittet – Paynova Aero Mobile Checkout – är baserat på HTML5 för s k smarta telefoner (Android/Iphone). E-handlare som ser smarta telefoner som en viktig säljkanal kan nu med hjälp av Paynova Aero Mobile Checkout enkelt erbjuda betalning via sin webshops mobila gränssnitt. Tjänsten baseras på teknologin i Paynovas betalplattform och kommer kunna hantera alla betalsätt som är förberedda för mobil integration. I första etappen erbjuds kortbetalning. Flera betalmetoder inkluderas efter hand, bland annat direktbanker och faktura. Tjänsten är optimerad för de konsumenter som använder Android eller iPhone-mobiler. Konsumenten genomför sitt köp precis som på en pc, men har fördelen som mobilen ger i form av närheten till köpbeslutet. Den mobila tjänsten är också fullt integrerad med Paynovas profilbetalningstjänst. Profilbetalning är en Paynova-tjänst som förkortar köpprocessen och används av de konsumenter som gör återkommande köp hos en handlare. ”I och med lanseringen av Paynova Aero Mobile Checkout når Paynova-anslutna e-handlare nu ut i samtliga kanaler, inklusive fysisk handel tillsammans med partnern Payzone, säger Simon Thaning, vd på Paynova.” ———————————————————————————————— FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA Simon Thaning, Vd, Paynova AB Telefon: 070-787 19 70   OM PAYNOVA Paynova är en ledande leverantör av betaltjänstlösningar för e-handel. Bolaget erbjuder en bastjänst och en rad flexibla mervärdestjänster, och riktar sitt erbjudande huvudsakligen till större e-handlare. De flesta av kunderna återfinns i de prioriterade marknadsområdena resor och detaljhandel. Företaget är noterat på NGM Equity sedan februari 2004. Mer information finns på www.paynova.com