PAYNOVA REKRYTERAR SÄLJARE FRÅN BRANSCHEN

Intresset för Paynovas erbjudande växer och företaget rekryterar nyckelpersoner inom försäljning med gedigen branscherfarenhet.

Paynova har gjort stora framsteg de senaste månaderna och utgångsläget är det starkaste någonsin. Bolaget stärker nu försäljningsorganisationen genom att rekrytera Head of Sales för Sverige samt en Key Account Manager. Personerna tillför Paynova gedigen branscherfarenhet och kommer initialt att fokusera på nykundsförsäljning.
Som Head of Sales för Sverige rekryterar Paynova Filip Lundberg. Filip kommer närmast som Key Account Manager på Trygg Hansa och stärker dessutom Paynova med flera års erfarenhet från Klarna där han som Key Account Manager fokuserade på de mest strategiska kontona.
Som Key Account Manager rekryterar Paynova David Landholm, David kommer närmast från Nordea Finans där han de senaste åren varit Key Account Manager för bankens större kunder och dess konsumentkreditlösningar.
-”Med dessa två starka och viktiga rekryteringar är vi än bättre rustade att på riktigt välta betalmarknaden och därmed ge tillbaka vinstmarginalen och kundrelationen till dess rättmätiga ägare, dvs Handlaren.” säger David Larsson, VP Sales & Marketing Paynova
————————————————————————————————
FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, KONTAKTA
David Larsson, VP Sales & Marketing, Paynova AB Daniel.ekberger@paynova.com, Telefon: +46 (0)72-550 23 06
OM PAYNOVAPaynova erbjuder en av Nordens mest kompletta infrastrukturer för konsumentkrediter genom faktura och delbetalning samt processing av kort- och direktbanksbetalningar. Paynova är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut och är noterat på NGM Equity sedan februari 2004.
Mer information finns på www.paynova.com.
Informationen lämnades för offentliggörande den 7 juni 2018 kl. 13:25 CEST.