PAYNOVA INTEGRERAD I EUROPAS LEDANDE E-HANDELSLÖSNING EPAGES 5

Med mer än 10 års erfarenhet är ePages en veteran i branschen. Efter köp av en SME lösning från Intershop Communications år 2002 har man i samverkan med ett växande antal ”Solution Partners” utvecklat och levererat e-handelsplattformar för SME. ePages har med stor framgång tillgodosett deras viktigaste krav på: ökad användbarhet, flexibilitet, kapacitet och integrationsmöjlighet med stöd för flera språk och valutor. Samtidigt har man tillsammans etablerat en mycket effektiv affärs- och marknadsmodell där över 100 ”Solution Partner” marknadsför och distribuerar olika typer av e-butiker baserade på ePages 5 med anpassning till varierande lokala och branschspecifika krav från kunderna. – Vi har en mogen och skalbar e-handelsplattform som ger våra återförsäljare och deras kunder flexibla lösningar i form av en attraktiv leasingmodell. Med en modern, enkel, säker och kostnadseffektiv betaltjänst, som Paynovas, kan vi förbättra erbjudandet, attrahera nya användare och stimulera till ökad försäljning i e-shoparna, säger Jörn Wachsmann-Wurr, Director Marketing, ePages Software GmbH.ePages kommer att marknadsföra Paynovas betaltjänster i nyhetsbrev, på sin web sida, i partnermöten och liknande, till befintliga och potentiella partners och deras kunder. En introduktionssida med information och länkar för Paynovas betaltjänster skall implementeras på ePages hemsida. Bland de befintliga cirka 30 000 e-handlarna finns flera kända varumärken somToyota Formel 1 shop, Nokia, Yamaha Motor Giftshop, Philips och det Svenska Ticket.se. För mer information om e-handlare anslutna till ePages 5 se http://www.epages.de/en/references/index.htm Eftersom Paynovas betaltjänster redan har installerats och testats på ePages 5 kommer den att fungera direkt för de e-handlare som väljer att uppgradera till den nya versionen. En stor del av de omkring 30 000 e-handlarna ställs inför valet att modernisera betalningarna från traditionella lösningar som faktura och postförskott till Paynovas mer nätanpassade och dynamiska betaltjänster. Via Paynova får e-shoparna tillgång till kortbetalningar som VISA, Mastercard och Diners Club och tillämpliga delar av 18 lokala betalningsalternativ i ett flertal länder i Europa. Paynova erbjuder dessutom betalningsgaranti, enklare administration och en komplett Visa och MasterCard certfierad betaltjänst med funktionalitet ingen annan PSP kan leverera. – Samarbetet med ePages är ännu ett strategiskt viktigt steg som kompletterar vårt etablerade partnernätverk i Europa utan att någon konkurrens uppstår mellan olika partners. Det är också ett väsentligt steg mot en ökad kännedom om Paynova samtidigt som antalet handlare, användare och transaktionsvolymer kommer att öka, säger Johan Waxberg, VD på Paynova.Affären involverar ett antal partners som varit viktiga för framgången, Listerus & Partners, Paynovas kommersiella rådgivare i Tyskland och Paynovas ledande tyska utvecklingsföretag F&F Computer Anwendungen GmbH, som ansvarat för den tekniska integrationen och certifieringen av ePages 5.Kontaktpersoner:Karl Alberts, Marknadschef Paynova AB Mobil: 070-33 55 326 E-mail: karl.alberts@paynova.comJörn Wachsmann-Wurr, Director Marketing, ePagesOffice: +49-40-32088-561E-mail: j.wachsmann-wurr@epages.deOm ePages Software GmbHePages Software GmbH är en ledande mjukvaruproducent för e-handel till internetoperatörer och företagskunder. Som marknadsledare i Europa med ett globalt nätverk av återförsäljare står ePages för långsiktiga framgångar inom e-handel. Efter mer än 30 000 installationer har ePages blivit standard för små och medelstora nätbutiker.Ledande internetoperatörer och internetportaler använder ePages mjukvara för att erbjuda sina medelstora kunder en välutvecklad och framtidsorienterad plattform för e-handel. ePages produkter gör det möjligt för alla affärsverksamheter att dra fördelar av näthandeln. Den enkla administrationen, låga kostnader och många möjligheter passar de medelstora företagens krav perfekt – från enkla nätbutiker till komplexa företagslösningar. För mer information gå in på www.epages.comOm Paynova ABPaynova AB erbjuder moderna betaltjänster på Internet, oavsett om det handlar om små eller stora summor. E-handlare får tillgång till en mångfald Europeiska betalningssätt och valutor i en samlad lösning med betalningsgaranti. Konsumenter kan gratis öppna en Paynovaplånbok på nätet för att göra säkrare och enklare köp eller sköta sina överföringar mellan familj, vänner och bekanta. Mer än 20 000 banker världen över accepterar betalningar genom VISA och MasterCard via Paynova. Mer än 800 e-handlare har avtal med Paynova. De flesta återfinns i de fokuserade segmenten: resor, detaljhandel samt media och nätverksspel t ex Swebus Express, SJ, Ryanair, CD WOW, Fujifilm Sverige och TV4. Företaget är noterat på NGM sedan februari 2004. För mer information och bilder gå in på: www.paynova.se